TAGBOARD Follow




This template is made by : Jaehyun Also much help from the others :) Very much thanks for them ^^ Kamsahamnida !




Klik banner !

Dalam hidup kita mesti ada peristiwa yang sedih kan ? Kalau tak maknanya kau baru
lahir lah tu . Cik Nurul pun ada jugak peristiwa yang sedih :face59:
Kalau korang ada peristiwa yang sedih jugak , jom lah kongsikan sekali . Sambil-2 tu join lah segmen ni .

Hampir 9 tahun peristiwa tu dah berlalu ..

Dulu keluarga aku selalu happy .. Perfect family . Tapi satu malam selepas makan malam , ayah berlari ke tandas . Ibu ikut ayah ke tandas . Ayah muntah ! Muntah darah ! Jadi ayah pergi check dekat hospital . Doktor cakap ayah kena demam denggi . Doktor tahan ayah dekat wad . Cik Nurul dan adik-2 tidur dekat rumah nenek .

Pagi tu , doktor cakap dekat ibu ayah sakit pneumonia ( berkaitan paru-2 ) . Ayah masuk ICU . Teruk sangat keadaan ayah . Ibu selalu melawat ayah . Cik Nurul a.k.a Suha tak boleh masuk sebab masih budak-2 . Masa tu aku umur 6-7 tahun .

Untuk sembuhkan ayah , ayah perlu tebuk lubang dekat leher . Tapi nenek tak izinkan . Nenek bawa ayah balik rumah . Nenek tak nak ayah terseksa . Kesian ayah ...

Tanggal 27 Jun 2002 , jam 2.10 pagi .......
Ibu kejutkan aku . Ibu nangis . Teruk sangat ibu nangis , ayah . Ibu cakap ayah dah tak daa . Aku sedih sangat . Semua kenangan aku bersama ayah kembali diingatan . Aku ingat lagi macam mana kuatnya ayah kerja . Ayah kerja dekat PERWAJA , malam jual mainan dan kuih . Ayah sakit pun sebab ayah selalu mandi malam . Pulang kerja pun lewat malam .

Aku ingat lagi bila ayah balik ja mesti aku dan adik akan tunggu ayah depan pintu . Bila ayah pulang , ayah main dengan aku dan adik-2 walaupun penat . Sampai sekarang aku ingat . Bila tidur , ayah akan dodoikan aku tidur . Sweet kan ? Sekarang kalau aku tak boleh tidur mesti aku teringat ayah dodoikankan aku . Aku rindu sangat dekat ayah .

Bila aku tersedar ja dari lamunan . Ayah dah pun siap dimandikan . Acu .. acu nangis sangat-2 bila dapat tau ayah dah tak da . Nenek ? Jangan cakaplah .

Bertahun dah berlalu ...

Aku ada jiran . Well , semua orang ada jiran kan ? Jiran aku selalu jerit bila ayah diorang balik kerja" Yeyeh .. ayah balik " . Aku jealous sangat . Aku pun pernah buat macam tu dekat ayah aku . Aku jealous sangat bila tengok orang lain rapat dengan ayah mereka . Aku pernah rasa kasih sayang ayah hanya 7 tahun saja . Terlalu kecil ayah !!

Adik aku yang bongsu sekarang darjah 5 . Masa ayah meninggal dia baru umur 1 tahun . Kecil sangat . Dia tak pernah pun tengok muka ayah . Bila dia 4 tahun . Dia tanya "Ibu , ayah mana ?"
Ibu hanya mampu menipu saja . Ibu kata "Ayah pergu kerja adik " walaupun bukan tu yang terjadi . Semua hidup aku tanpa ayah . Benda yang paling aku menyesal sekali ialah aku tak boleh cium dahi ayah aku masa nak dikapankan . Sedih sangat . Kalau ayah masih ada Suha cuma nak bagi tau ayah yang SUHA SAYANG SANGAT DEKAT AYAH .


<$BlogItemCommentCount$> comment(s)